انواع فرمت کتاب الکترونیکی

انواع فرمت کتاب الکترونیکی (دیجیتال) بسیاری از اوقات کاربران به دلیل استفاده کمتر با انواع فرمت های کتاب الکترونیکی آشنا […]

در این محتوا چه می آموزیم...


انواع فرمت کتاب الکترونیکی (دیجیتال)

بسیاری از اوقات کاربران به دلیل استفاده کمتر با انواع فرمت های کتاب الکترونیکی آشنا نیستند و تصور آنها از فرمت کتاب الکترونیکی فقط فرمت PDF است. در زیر نمونه هایی از قالب های مختلف کتاب الکترونیکی را به همراه ابزارهای مورد نیاز آنها شرح خواهیم داد:

1. فرمت AZW، AZW3:

با نرم افزار Amazon Kindle قابل خواندن است. این نرم افزار بر روی پلتفرم های مختلف سیستم عامل قابل نصب است. این نرم افزار در سال 2004 توسط بنیانگذار آمازون جف بزوس ساخته شد. آمازون همچنین نرم‌افزار Kindle را بر روی دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله Microsoft Windows، macOS، Android، iOS، BlackBerry OS و Windows Phone معرفی کرد. آمازون یک ابرخوان است که به کاربران اجازه می دهد کتاب های الکترونیکی را با استفاده از مرورگر وب بخوانند.

2. فرمت epub:

با نرم افزار Adobe Digital Editions قابل خواندن است. این نرم افزار کتابخوان الکترونیکی از Adobe Systems است که با استفاده از Adobe Flash بومی ساخته شده است. این نرم افزار برای ایجاد، مدیریت و خواندن کتاب های الکترونیکی، روزنامه های دیجیتال و سایر نشریات دیجیتال استفاده می شود. این نرم افزار به غیر از EPUB از فرمت PDF نیز پشتیبانی می کند.

3.فرمت PDF:

با استفاده از نرم افزار Adobe Reader قابل نصب بر روی پلتفرم های مختلف سیستم عامل قابل خواندن است. Adobe Reader یک محصول Adobe است که برای مشاهده فایل های PDF استفاده می شود. یکی از مزایای این برنامه قابلیت پشتیبانی از سیستم عامل های مختلف است و به راحتی بر روی سیستم عامل های مختلف نصب و اجرا می شود. کار ساده است و به کاربران کمک می کند تا با اطلاعات کمتری در این محیط کار کنند. در این محیط قادر خواهید بود فایل PDF را پرینت بگیرید و متن و محتوای داخل فایل را کپی کنید.

4. فرمت DJVU:

با استفاده از نرم افزار DJVU Reader قابل خواندن است. این نرم افزار بر روی پلتفرم های مختلف سیستم عامل قابل نصب است. نرم افزار WinDjView یکی از معروف ترین نرم افزارهای متن باز برای باز کردن فایل های DjVu می باشد. فایل های DjVu مشابه فایل های PDF هستند، برخی از کتاب های الکترونیکی با این پسوند منتشر می شوند. نرم افزار WinDjView به شما این امکان را می دهد که فایل ها را با پسوند Djvu در ویندوز باز کرده و بخوانید.

5. فرمت MOBI:

می توان آن را با استفاده از نرم افزارهای مختلف خواندن دیجیتال مانند Calibre خواند. این نوع نرم افزار معمولا به نرم افزار مدیریت کتاب الکترونیکی معروف است. این نرم افزار می تواند چندین فرمت کتاب الکترونیکی را شناسایی، مشاهده، مدیریت و تبدیل کند. ویژگی های ظاهری و محیط کاربری این نرم افزار بسیار ساده، کارایی بالا و بسیار کاربرپسند می باشد.

6. فرمت CHM:

که به صورت پیش فرض توسط ویندوز قابل خواندن است.

 

 

انولع فرمت کتاب الکترونیکی


 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ژورنال های پزشکی

isi چیست؟

Isi  چیست؟ اگر قرار است مقاله شما در یک مجله علمی معتبر منتشر شود، اعتبار مجله برای شما مهم است. اعتبار مقاله بستگی به سطح ...
پایگاه های اطلاعاتی

تفاوت پایگاه داده

تفاوت بین پایگاه داده های PubMed، MBS، Web of Science  و Scopus پایگاه‌های اطلاعاتی PubMed، MBS، Web of Science و Scopus هر کدام منابع مهمی ...
کتاب های پزشکی

انواع فرمت کتاب الکترونیکی

انواع فرمت کتاب الکترونیکی (دیجیتال) بسیاری از اوقات کاربران به دلیل استفاده کمتر با انواع فرمت های کتاب الکترونیکی آشنا نیستند و تصور آنها از ...
پیمایش به بالا